Drievoudig jubileum in Volendam 29 juli 2004

Pastoor van der Hulst viert in september een drievoudig jubileum in de Parochie Maria Sterre der Zee te Volendam. Op 23 mei 1964 is hij tot priester gewijd. Op 29 augustus is het 40 jaar geleden dat hij als priester kwam te werken in de parochie. Op 30 september is het 30 jaar geleden dat de dorpsherder tot pastoor werd aangesteld in de Mariakerk.

Door het comité is een feestelijk programma samengesteld tussen 12 en 26 september.

Zondag 12 september om 11.00 uur is er een H. Mis in de Mariakerk met zang van een speciaal geformeerd koortje. Woensdag 15 september zal Clown Peppino ’s middags in de Mariakerk optreden voor de kinderen van de groepen 1 t/m 4 van de basisscholen uit Volendam. Voor de jongens en meisjes van de groepen 5 t/m 8 is er een bingomiddag in het Parochiehuis.

Zondag 26 september om 11.00 uur is er een feestelijke H. Mis in de Mariakerk met zang van het voltallig parochiekoor. Hoewel Pastoor van der Hulst al de gezegende leeftijd van 78 jaar heeft bereikt, geeft hij nog steeds op voorbeeldige en bezielende wijze leiding aan de parochie. Het drievoudig jubileum wordt op feestelijke wijze herdacht met een programma voor jong en oud.

Persdienst Bisdom Haarlem / Nieuw Volendam / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: