Thema-avonden over antwoordpsalm in Zaandam 29 januari 2004

Antwoordpsalm
De antwoordpsalm, dat is de psalm na de 1e lezing van de woorddienst. In februari wordt in Zaandam bijzondere aandacht besteed aan deze antwoordpsalm. Op vrijdag 20 en vrijdag 27 februari is er in de Sint Jozefkerk in Zaandam een thema-avond over dit onderwerp.

Moet de antwoordpsalm gezongen worden? Waarom niet gewoon een tussenzang? Wie of wat bepaalt de psalmkeuze? Zijn er alternatieven? Waar kun je geschikte composities vinden? Welke vormen zijn er? Hoe kun je ze zingen? Hoe moet je ze begeleiden?

Op deze en vele andere vragen wordt gedurende deze twee vrijdagavonden dieper ingegaan. Er komt een algemene lezing over het wezen van de antwoordpsalm. Voorts zal men zich in twee groepen praktisch met de materie bezighouden, een groep zangers en een groep organisten.

De thema-avonden zijn bedoeld voor cantores, organisten, koorleiders, pastores en anderen die actief meedenken met de muzikaal-liturgische planning.

Tijd: Vrijdagavonden 20 en 27 februari 2004, 19.30 - 22.00 uur
Plaats: Jozefkerk, Veldbloemenweg 2, Zaandam
Kosten: € 10,-- p.p.
Cursusleiders: Paul Sanders en Jos Beijer

Inlichtingen en aanmelding (s.v.p. voor 15 februari) bij Jos Beijer,
nsgvzaandam@planet.nl, telefoon 030 - 261 00 06, fax 030 - 262 22 12.
Actuele informatie kunt u vinden op www.nsgvhaarlem.nl. Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: