Obrechtkerk viert eeuwfeest met schilderij van Maria Boodschap 4 maart 2004

De Obrechtkerk in Amsterdam-Zuid viert in 2004 haar honderdjarig jubileum. De kerk, die officieel Onze Lieve Vrouw van de Allerheiligste Rozenkrans heet, besteedt het hele jaar door extra aandacht aan de Mariafeesten van haar beschermvrouw en naamgeefster.

Op donderdag 25 maart, feest van Maria Boodschap, wordt in de Obrechtkerk het schilderij de Annunciatie onthuld van kunstenaar René van Tol. De onthulling wordt verricht door Guus van den Hout, directeur van Museum Catharijneconvent in Utrecht.

Voor de muzikale omlijsting zorgt het Obrechtkoor olv Kees de Wijs. Op het programma staat muziek van Monteverdi en Kees de Wijs. De dirigent schreef speciaal voor deze gelegenheid een compositie, die voor het eerst wordt uitgevoerd. Het programma begint om 20 uur.

Het doek van 440 x 225 cm komt te hangen op een van de grijze vlakken boven de Mariakapel.

Obrechtkerk
Jacob Obrechtstraat 30, Amsterdam
tel. 020 - 6623779
www.obrechtkerk.nl