Nuntius ontmoet jonge priesters en diakens 5 januari 2004

De pauselijke nuntius in Nederland, mgr. dr. François Bacqué, heeft maandag 5 januari een bezoek gebracht aan het Grootseminarie van het bisdom Haarlem in Vogelenzang. De nuntius bracht een bezoek aan De Tiltenberg, de toekomstige vestigingsplaats van het Grootseminarie, dat thans nog gehuisvest is in het Willibrordhuis aan de Beckslaan.

Mgr. Bacqué werd ontvangen en rondgeleid door mgr. Jos Punt en de rector van het seminarie, dr. Jan Hendriks. Hij kreeg een rondleiding door het gebouw en de tuin, en liet zich informeren over de plannen voor herinrichting.

Vervolgens was er een ontmoeting met de jonge priesters en diakens van het bisdom, die hun maandelijkse Willibrordavond hielden. Na de eucharistieviering en de gezamenlijke maaltijd was er een lezing door prof. dr. G.J.M. van Wissen over enkele aspecten van de Europese eenwording.

Mgr. Bacqué in de kapel van De Tiltenberg

het bos bij De Tiltenberg
In het vier hectare grote bos dat bij De Tiltenberg hoort

de eigenlijke Tiltenberg, een duin
Vóór de eigenlijke "Tiltenberg", een duin dat volgens de sage een schat herbergt

nuntius Bacqué, mgr. Punt, rector Hendriks, dr. E. Duijsens en E. Fennis.
De nuntius tussen mgr. Punt (rechts) en rector Hendriks. Op de achtergrond links econoom dr. E. Duijsens en secretaris diaken E. Fennis

enkele recentelijk gewijde priesters en diakens.
Ontmoeting met enkele recentelijk gewijde priesters en diakens

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: