Auto- en motorzegening in Santpoort 30 juni 2004

Op het plein vóór de kerk van Onze Lieve Vrouw van Altijddurende Bijstand, de Naaldkerk, in Santpoort-Noord zal op zondag 11 juli a.s. om 11.30 een zegening worden gegeven aan auto's, motoren en bromfietsen e.d. met als thema "Zie de anderen staan." De zegening zal aansluiten aan de zondagsviering van 10.30 en worden verricht door diaken Fons Captijn, de geestelijk adviseur van de KBO. Ze is bedoeld voor auto's, motoren,scooters kortom alle gemotoriseerde vervoermiddelen.

Zoals ook ieder jaar in Hoeven (N.-Br.) vindt een autozegening in de regel plaats rond de feestdag van St. Christoffel op 25 juli.

De zegening gaat vooral om de weggebruikers zelf, die zo de gelegenheid krijgen zich op een bijzondere wijze te bezinnen op hun houding en gedrag in het verkeer. Het kan ook zeker gezien worden als een teken van dankbaarheid, dat men in het afgelopen jaar weer zoveel kilometers heeft mogen afleggen zonder bij fatale ongevallen te zijn betrokken geweest. (KBO)

Christoffel

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: