25 jaar Afrika-huis in Amsterdam 18 oktober 2004

Het Afrikahuis in Amsterdam, dat huisvesting biedt aan onder meer de Engelstalige All-Saints Church en opvangproject "De Huiskamer", bestaat dit jaar 25 jaar. Het initiatief van de Sociëteit voor Afrikaanse Missiën, SMA, is niet meer weg te denken uit de hoofdstad.

Daar wilde het Afrika Huis bij stilstaan. Met een congres over identiteit en integratie. En op zondag 17 oktober vierde de parochie ALL SAINTS in een Pontificale Hoogmis door de Ghanese Kardinaal Peter Turkson die zijn bezoek aan het Internationaal Eucharistisch Congres in Guadelajara (Mexico) hiervoor had afgebroken, met alle kleur en klank en enthousiasme dit jubileum. Bijgaand een kleine reportage van fotograaf Steef Pardoen.

(voor meer informatie over de Afrikaanse kerk in Amsterdam en het werk van de SMA: www.sma-nederland.nl/afrikahuis.htm)

Foto's: Steef Pardoen

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: