Vicaris Vriend 25 jaar priester 3 juni 2003

Bij gelegenheid van zijn zilveren priesterfeest is bisschoppelijk vicaris Jan Vriend benoemd tot Ridder in de orde van Oranje-Nassau. De onderscheiding dankt hij vooral aan zijn langjarige inzet voor de parochie en de basiliek van Sint Jan in Laren.

Jan Vriend werd geboren in Spanbroek in 1945. Zijn middelbare school-opleiding kreeg hij in Stevensbeek op het seminarie van de paters van het Heilig Sacrament; het laatste jaar werd doorgebracht op Hageveld. Na Hageveld heeft hij nog een jaar "Warmond" gedaan, om daarna de studie te vervolgen aan de Katholieke Theologische Hogeschool Amsterdam. Acht jaar werkte Vriend bij de Open Deur in Amsterdam. In die periode wordt hij door de toenmalige bisschop van Haarlem, mgr. drs. Th. Zwartkruis, tot priester gewijd (op 3 juni 1978 ).

Als priester werkt hij mee in het pastores-team van de Nicolaaskerk in Amsterdam. In 1981 wordt hij benoemd tot pastoor van Laren. reeds 22 jaar is hij daar werkzaam. Vier jaar geleden benoemde mgr. Punt hem tot bisschoppelijk vicaris voor welzijn (van de pastoraal werkenden in het bisdom).

Persdienst bisdom / Wim Peeters

Vicaris Jan Vriend

Voor het laatst gewijzigd: