Diaconale Advies Raad kiest voor de Kindertelefoon 24 september 2003

Op 3 september heeft de Diaconale Advies Raad van het dekenaat Haarlem-Beverwijk het nieuwe project gekozen voor de diaconale zondag. Een maal in het jaar wordt er in de 26 parochies van het dekenaat speciaal aandacht besteed aan de diaconie in het dekenaat. Dit gebeurt aan de hand van een concreet thema en project.

Het afgelopen jaar heeft de dreigende dakloosheid van gezinnen met jonge kinderen centraal gestaan. Er werd geld ingezameld voor het project “Tien Voor Toekomst”. Het totale bedrag dat ingezameld werd bedroeg € 10.500. Dit project, opgestart vanuit het Leger des Heils, probeert te voorkomen dat gezinnen op straat komen te staan. Het resultaat heeft zelfs de landelijke pers gehaald.

Illustratie: www.kindertelefoon.nl
Kindertelefoon

De Diaconale Advies Raad van het dekenaat heeft besloten om dit jaar de stichting Kindertelefoon te steunen. Vrijwilligers staan dag en nacht klaar om allerlei vragen en problemen van kinderen te beantwoorden. Wil je weten wat kinderen in onze samenleving bezighoudt dan kunnen zij je daar alles over vertellen.

De stichting krijgt een bescheiden subsidie van de overheid. Zij willen graag uitbreiden. Met name om te kunnen “chatten” met kinderen. De parochies in het dekenaat Haarlem-Beverwijk willen dit initiatief graag ondersteunen.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: