Alpha-cursussen 23 maart 2003

Alpha-cursus, speciaal voor jongeren,: Het christelijk geloof: saai en achterhaald?

Tijdens de Alpha-cursus kom je erachter dat dit niet zo is! De Alpha-cursus is een korte en vooral ontspannen kennismaking met en/of opfriscursus van het christelijk geloof. De cursus bestaat uit 10 dinsdagavonden van 18.45 uur tot 21.30 uur en één weekend van vrijdagavond tot zaterdagmiddag. De Alpha-cursus bevat de volgende ingrediënten: gezamenlijke maaltijd, inleiding en doorpraten in kleinere groepen. Onderwerpen die behandeld worden zijn o.a. Wie is Jezus? Waarom stierf hij aan het kruis? Hoe kan ik zeker zijn van mijn geloof? Hoe leidt God ons? Hoe zit het met de kerk? Hoe kan ik het goede doen? De bijbel lezen: hoe en waarom? Bidden, hoe en waarom? Wat doet de Heilige Geest?

2 informatieavonden in HEEMSTEDE: start in augustus!

Ben je tussen de 16 en 35 jaar oud en benieuwd of Alpha iets voor jou is kom dan naar een van de informatie avonden over Alpha. Deze worden gehouden op dinsdag 1 april en dinsdag 27 mei a.s. De informatie avonden duren van 20.00 - 21.30 uur en vinden plaats in Heemstede in de eerder genoemde parochiezaal. De Alpha-cursus zelf in Heemstede start op 19 augustus a.s. ! Zowel de informatieavonden als de Alpha-cursus zullen plaatsvinden in de parochiezaal van Onze Lieve Vrouwe Hemelvaart, Valkenburgerplein in Heemstede. Voor meer info: Lilian Pennings (023) 5280194 of Kim Hoogeland (023) 5285917 of (06) 521131608.

Alpha-cursus in mei in SCHAGEN van start!

In Schagen gaat de cursus op woensdagavond 14 mei al van start en duurt tot en met 16 juli a.s.! De cursus wordt gehouden op de Gedempte Gracht 64 (naast de Kerk) - en is voor jongeren van 18-30 jaar.

Wij bieden je een plek om over deze vragen met elkaar te praten; waar het dus helemaal niet raar is als je allerlei vragen hebt over het geloof. We zouden het te gek vinden wanneer je je geloof op een rijtje wilt zetten of als je op zoek bent naar meer betekenis in je leven!

Voor meer info over de cursus, of als je je wilt opgeven kun je terecht bij: Jeroen of Marieke Blom, (0223) 535158 of per mail: alpha-cursus.schagen@filternet.nl.

Persdienst bisdom / Wim Peeters

Voor het laatst gewijzigd: