R.k.-Kerk steunt Kiwanishuis in Beverwijk 18 maart 2002

Een bedrag van ruim 5000 euro heeft deken Ton Cassee van het dekenaat Haarlem-Beverwijk op donderdag 21 maart overhandigd aan het Kiwanishuis in Beverwijk. Dit bedrag is ingezameld door de RK gemeenschap van Haarlem-Beverwijk e.o., een dekenaat dat bestaat uit 26 parochies. Het Kiwanishuis is een opvanghuis verbonden aan het brandwondencentrum in Beverwijk.

Naar aanleiding van de ramp in Volendam zocht de katholieke gemeenschap in Haarlem-Beverwijk e.o. naar mogelijkheden om iets te doen voor de slachtoffers en hun familie. Veel jongeren, betrokken bij de ramp, kwamen terecht in het Brandwondencentrum van het Rode Kruisziekenhuis in Beverwijk. Aan dit centrum is een opvanghuis verbonden. Hier worden familieleden opgevangen van patienten van het brandwondencentrum. Het Kiwanishuis is een particulier initiatief en wordt niet gesteund door de overheid.

Op zondag 18 november 2001 werd er in vrijwel alle katholieke parochies aandacht besteed aan dit huis en hun werk. De parochies en hun parochiële caritasinstellingen konden vervolgens een bedrag van € 5325,70 inzamelen bestemd voor het Kiwanishuis.

Haarlem 18 maart 2002

Dekenaten Haarlem-Beverwijk
Nieuwe Groenmarkt 12
2011 TW Haarlem