Deken West-Friesland geïnstalleerd 5 juni 2002

In een drukbezochte eucharistieviering heeft mgr. dr. J.Punt op vrijdagavond 31 mei pastoor dr. M.Wagemaker aaangesteld als deken van West-Friesland. De viering in de Sint Cyriacuskerk werd opgeluisterd door verschillende koren uit de regio. De nieuwe deken werd welkom geheten door de vice-voorzitter van het dekenaal bestuur, de heer Jaspers.

Symbolisch werden aan de jongste deken van het Haarlemse enkele geschenken overhandigd zoals een bijbel, vier boeketten bloemen (voor de vier regio's waaruit het dekenaat bestaat) en een kaars.

Mgr. Punt stond in zijn preek stil bij Maria (het was het feest van Maria Visitatie) en beval haar voorspraak aan bij allen die zich verantwoordelijk weten voor de toekomst van de Kerk in West-Frieslnd. De bisschop memoreerde de "onvoorstelbare edelmoedigheid" waarmee zoveel mannen en vrouwen als missionaris vanuit dit gebied de wereld in waren getrokken om het evangelie te verkondigen. Tegen die achtergrond zag hij een goede toekomst voor de Kerk, ook in de huidige tijd die minder rooskleurig lijkt.

Foto: Bisdom Haarlem
Deken Matthieu Wagemaker legt ten overstaan van de bisschop de eed van trouw af en bidt de geloofsbelijdenis.

Foto: Bisdom Haarlem
In de foyer van de schouwburg kon men de nieuwe deken welkom heten.

Foto: Bisdom Haarlem
Velen maakten van deze gelegenheid gebruik de nieuwe deken welkom te heten.

Haarlem 5 juni 2002
Persdienst bisdom / wp

Voor het laatst gewijzigd: