Uitnodiging voor priesterwijding

Zaterdag 24 juni • 10.30 uur • Bavokathedraal Haarlem

woensdag, 21 juni 2017

De diakens Anton Goos en Teun Warnaar zijn naar Abdij Sint-Benedictusberg (Mamelis) in Vaals afgereisd om zich met een stille retraite voor te bereiden op hun priester­wijding op zaterdag 24 juni in de Kathedrale Basiliek van Sint Bavo te Haarlem. Deo volente zullen zij tot priester worden gewijd tijdens de Eucharistie­viering om 10.30 uur.

Maandag 3 oktober 2016 hebben de seminaristen hun eed van trouw en geloofsbelijdenis afgelegd tegenover mgr. dr. J.W.M. Hendriks, de hulpbisschop van Haarlem-Amsterdam en op 12 november 2016 volgde hun diaken­wijding. Klik hier voor de fotoserie van de diaken­wijding.

De beide nieuwe diakens hebben hun opleiding aan het groot­seminarie van het bisdom gehad en doen hun pastoraal jaar in Volendam (Anton Goos) en Heems­kerk (Teun Warnaar). Beiden hebben ervaring opgedaan met het werken met de armen: Teun in een congregatie van broeders van Moeder Teresa, Anton in Rotterdam in de Paulus­kerk.

Wij vragen u te bidden voor onze wijdelingen en de andere jonge priesters die deze maand zijn gewijd in de andere Nederlandse bisdommen.