Dag van de Caritas - Welkom?!

Zaterdag 29 april • 9.30 uur • Heiloo

dinsdag, 14 maart 2017

Zaterdag 29 april 2017 organiseert de Dienst Caritas van Bisdom Haarlem-Amsterdam een Dag van de Caritas in Heiloo. Het thema van deze dag is:

WELKOM?!

‘Vandaag moet ik in jouw huis verblijven’ (Lc 19.5)

De komende jaren worden er veel vluchtelingen opgenomen in onze steden en dorpen. De gemeente zorgt voor huisvesting. Vluchtelingenwerk zorgt voor begeleiding. Maar wie heet ze echt welkom? Wie nodigt hen uit? Wie leert hen de weg? Wie zorgt ervoor dat zij zich thuis gaan voelen bij ons en wij ben hen?

Op de Dag van de Caritas geeft VluchtelingenWerk een overzicht van de uitdagingen. In een aantal workshops worden concrete suggesties gedaan wat kerken en betrokken mensen zouden kunnen doen om vluchtelingen in onze steden en dorpen welkom te heten.

Dagindeling

09.30 uur - Eucharistie met Bart Putter
10.00 uur - Programma
14.00 uur - Afsluiting

Workshops

Na een inleiding door de heer Azizi van VluchtelingenWerk met een nagesprek volgen een aantal workshops:

Informatie en aanmelden

datum: zaterdag 29 april 2017
tijd: van 9.30 tot 14.00 uur
adres: Diocesaan Heiligdom Onze Lieve Vrouw ter Nood
Hoogeweg 65, 1851 PJ Heiloo, www.olvternood.nl
parkeren: Op het veld naast het heiligdom aan de Kapelweg
lunch: Tijdens de lunch wordt u soep, een snack en drinken aangeboden.
Neemt u zelf uw brood mee?
    aanmelden: In verband met de catering verzoeken wij u zich tijdig aan te melden:
caritas@bisdomhaarlem-amsterdam.nl