Logo bisdombedevaart

In de meivakantie van 2015 met het bisdom naar Rome

gepubliceerd: woensdag, 26 maart 2014

Het logo voor de bisdom­bede­vaart in de mei­va­kan­tie van 2015 naar Rome is bekend gemaakt. Het is een fris logo, met een geel-blauwe kleur. Geel is een warme kleur en past bij de geel-witte kleuren van het Vati­caan. Midden in het logo is de koepel van de Sint Pieter te zien. Het logo zal gebruikt wor­den op alle pro­mo­tie uitingen voor de bede­vaart.

Logo Romebedevaart Bisdom Haarlem-Amsterdam 2015

Sint Pieter als beeldmerk

Ontwerpers van het logo, Jochem en Flora Oor lichtten toe: “We hebben gekozen voor de Sint Pieter als beeldmerk. Dit omdat de reis naar Rome een bede­vaarts­reis zal zijn; zoals Rome het centrum van de Kerk is, zo is de Sint Pieter ook visueel het centrum in het logo. Verder viel het ons op, dat foto’s van Rome vooral warme kleuren laten zien, van­daar dat we besloten hebben een warme gele kleur in het logo aan te hou­den. En, geel is na­tuur­lijk ook de kleur van het Vati­caan!”

Meiva­kantie 2015

In samen­wer­king met reis­orga­ni­sa­tie VNB wordt in de mei­va­kan­tie van 2015 een 10-daagse bus­reis (30 april t/m 9 mei 2015) en een 6-daagse vliegreis (2 t/m 7 mei 2015) naar Rome geor­ga­ni­seerd.

Het is de hoop van de bis­schop­pen dat deze bede­vaart mag bijdragen aan levende en betrokken geloofs­ge­meen­schappen in ons bisdom en de saam­ho­rig­heid extra zal ver­ster­ken. De bis­schop­pen hopen ook dat de deel­ne­mers aan de bede­vaart zich meer verbon­den zullen weten met de Kerk van alle eeuwen, de wereld­kerk en het bisdom.

Speciaal ook voor tieners, jon­ge­ren en ge­zin­nen

De bis­schop­pen nodigen ook met name de jon­gere leef­tijds­groep uit­no­di­gen om met deze bede­vaart mee te gaan. Voor deze leef­tijds­groep zal dan ook kor­ting op de reissom moge­lijk zijn. Hierover zal nadere in­for­ma­tie komen. Jon­ge­ren zullen hun eigen pro­gram­ma momenten samen hebben en voor tieners is er zelfs een eigen pro­gram­ma. Ook wordt er ge­pro­beerd om in het pro­gram­ma reke­ning te hou­den met ouders met kin­de­ren. Dit neemt niet weg, dat een pro­gram­ma in Rome veel lopen betekent, het is dus wel be­lang­rijk voor deze bede­vaart, dat mensen goed ter been zijn.

Logo Romebedevaart Bisdom Haarlem-Amsterdam 2015 Logo Romebedevaart Bisdom Haarlem-Amsterdam 2015

Logo’s

Meer in­for­ma­tie