Bleysdag in de Koepelkerk

gepubliceerd: dinsdag, 10 april 2012

De her­den­kings­vie­ring voor Architect Adriaan Bleys in de Koepel­kerk in Hoorn vindt plaats op 22 april 2012 om 11.00 uur. Daarbij zullen ook fami­lie­le­den van de Hoornse bouw­mees­ter A.C. Bleys aanwe­zig zijn, alsmede vrij­wil­li­gers van de Nicolaas­kerk in Am­ster­dam.

Foto’s en schilderijen gezocht voor Bleys-expo

Op deze dag wordt her­dacht dat Adrianus Cyriacus Bleys, ont­wer­per van onder meer de Koepel­kerk in Hoorn (H. Cyriacus) en de Nicolaas­kerk in Am­ster­dam, 100 jaar gele­den is gestorven. Het koor Voces Cyriaci onder lei­ding van Mark Heerink zal de dienst opluis­te­ren. Onder meer het Cyriacus­lied zal ten gehore wor­den gebracht.

Na afloop van de dienst, tussen 12.30 en 13.30 uur kunnen geìn­te­res­seerde bezoekers genieten van een concert door Voces Cyriaci. De amateurhistorici Els en Harm Stumpel wij­den van 13.30 tot 16 uur een pre­sen­ta­tie aan Bleys.

Meer in­for­ma­tie: Kees de Greeuw, (0229) 23 60 82.