Impulsdag Geloofsopbouw op zaterdag 21 januari

gepubliceerd: woensdag, 16 november 2011

Op zater­dag 21 januari 2012 wordt de jaar­lijkse Impuls­dag geor­ga­ni­seerd voor pas­to­rale krachten en toe­koms­tige bege­lei­ders op gebied van de geloofsop­bouw (catechese, huwe­lijk & gezin en jon­ge­ren). De dag vindt plaats in het Juliana­kloos­ter in Heiloo. Suzanne van der Schot, schrijfster en docente Neder­lands, zal één van de work­shops ver­zorgen over Relatie­ge­richt jon­ge­ren­werk.

Thema en pro­gram­ma

Catechese ImpulsmiddagHet thema van dit jaar is: "Groeien in geloof". Hoe werk je mee aan de groei van anderen in jouw pa­ro­chie(regio) en hoe zorg je voor je eigen groei? De dag begint met een korte gebeds­vie­ring, gevolgd door een inlei­ding op het thema.’s Middags zijn er twee work­shoprondes met telkens vier work­shops, waaruit de deel­ne­mers een keuze kunnen maken. Tussen de beide work­shops is er een lunchpauze, waarin de in­for­ma­tie­markt bezocht kan wor­den. De dag wordt af­ge­slo­ten met een terug­blik op de dag en een borrel.

M.b.t. de work­shops kan er o.a. een keuze gemaakt wor­den uit: Gezins­vie­ringen, (hoe) moet dat?, Je eigen spiri­tua­li­teit als vrij­wil­li­ger, Relatie­ge­richt jon­ge­ren­werk, Hoe betrek je ouders bij sacra­menten­ca­te­che­se, Intro­duc­tie Theo­lo­gie van het Lichaam, Hoe ver­tel je jouw geloofs­ver­haal?en In­for­ma­tie over de catechese van de Goede Herder.

Download hier de fol­der en lees meer over de inhoud van de aan­ge­bo­den work­shops.

Prak­tisch

De dag duurt van 11 uur (vanaf 10.30 uur inloop) tot 16 uur en wordt gehou­den in het Juliana­kloos­ter, Hoogeweg 65 te Heiloo.

De kosten van deze dag wor­den voor het grootste deel gedragen door fondsen en door het bisdom Haar­lem-Am­ster­dam. De kosten van de dag zijn € 5,00 bij voorin­schrij­ving. Op de dag zelf is de bijdrage € 7,00. Wij vragen u zelf een lunchpakket mee te nemen. Voor koffie en thee wordt gezorgd, evenals voor een kopje soep bij de lunch.

Aanmel­ding

Bij voor­keur door voorin­schrij­ving op www.jong­bis­domhaarlem.nl of per e-mail: info@jong­bis­domhaarlem.nl. Graag uw naam, uw pa­ro­chie en het aantal deel­ne­mers vermel­den. Aanmel­den vóór 10 januari s.v.p.

Folders van deze dag zullen bin­nen­kort aan de pa­ro­chies verstuurd wor­den. Extra fol­ders zijn aan te vragen via info@jong­bis­domhaarlem.nl

Organi­sa­tie

De dienst Geloofsop­bouw (Catechese, Huwe­lijk & Gezin en Jon­ge­ren­pas­to­raat) van het bisdom Haar­lem-Am­ster­dam.
Voor meer in­for­ma­tie kunt u contact opnemen met:

Tele­fo­nisch te bereiken: (023) 511 26 35