Eindresultaat diocesane actie voor bisdom Hyderabad

gepubliceerd: zaterdag, 12 maart 2011

Eindresultaat diocesane actie voor bisdom HyderabadIn ok­to­ber 2010 is in het hele bisdom een actie gehou­den om ons partner­bis­dom Hyderabad te helpen bij de aanpak van de gevolgen van de waters­nood die Pakistan eind juli 2010 trof. Deze actie € 18.233 opgeleverd door schen­kingen van par­ti­cu­lieren en parochiële collectes. Een mooi re­sul­taat! Het missie­secre­ta­riaat vult het bedrag aan tot 20.000 euro.

Ook nu nog staan gedeelten langs de rivier onder water, waardoor mensen nog steeds niet naar hun huizen kunnen te­rug­ke­ren. De hulp van rege­ring en hulp­orga­ni­sa­ties is slecht ge­coör­di­neerd en moei­zaam op gang geko­men. Naast struc­tu­rele opbouw­werk­zaam­he­den, helpt het bisdom zoveel als moge­lijk door bij­voor­beeld het brengen van voedselpakketten. De uitgestrekt­heid van het bisdom maakt dit een tijdrovende aan­gele­gen­heid. Niet alleen chris­te­nen, maar ook moslims in een nabij­ge­le­gen vluch­te­lingen­kamp dat niet door de rege­ring wordt gesteund, krijgen hulp van het bisdom.

Pater Nico Schipper, onze contact­persoon in Pakistan, heeft ons het volgende beste­dings­plan door­ge­stuurd:

•  kosten voor het tij­de­lijk onder­steunen van ongeveer 300 families die nog steeds niet terug hebben kunnen keren d.m.v. voedselpakketten. Caritas Hyderabad zal voor de uit­voe­ring zorg dragen € 10,000
reparatie van de muren rond het terrein van de Matli- pa­ro­chie € 3,500
reparatie en verho­ging van het bis­schops­huis /-kantoor in Hyderabad € 5,500
af­han­ke­lijk van de inflatie wordt het overige besteed aan reparaties of voedsel­hulp aan getroffen families € 1,000

Dankzij uw giften kan het bisdom Hyderabad prak­tische hulp bie­den waar de nood het hoogst is. Bis­schop Max Rodrigues van Hyderabad en pater Schipper danken u harte­lijk voor uw steun!