Aandacht voor de voorbereiding van de Vastenaktie 2011

gepubliceerd: woensdag, 27 oktober 2010

Nieuws vanuit het missie­secre­ta­riaat over de Vastenaktie 2011.

Start­dag 6 no­vem­ber

Vastenaktie 2011Zater­dag 6 no­vem­ber vindt in Utrecht de Start­dag plaats van de Vas­ten­ac­tie. Wat kunt u ver­wach­ten? “Een veelbelovend en af­wis­se­lend pro­gram­ma, met als gast­spre­kers de directeur van de ASN bank de heer Ewoud Gouds­waard en uit de Filippijnen Ruth Canlas van onze Filippijnse partner. Ook zal onze am­bas­sa­deur Hella van der Wijst er zijn en er is een hele serie nieuwe work­shops en pre­sen­ta­ties over inte­res­sante on­der­wer­pen voor uw lokale Vastenaktie­werk.” De voor­zit­ter van het bestuur van de Bis­schop­pe­lijke Vas­ten­ac­tie, prof. Dr. Eduard Kimman SJ opent de dag. De dag zal plaats­vin­den in de Hoge­school Domstad, Konings­ber­ger­straat 9 Utrecht, 10 minuten lopen vanaf de achter­kant Centraal Station Utrecht, Jaarbeurszijde. Aanvang 10.30 uur. Graag aanmel­den met formulier op www.vastenaktie.nl/plaza

7 no­vem­ber: Film­avond

Over Filippijnen en mensen­rechten­si­tua­tie

De MOV groep van de HH Matthias-Lau­ren­tius­paro­chie biedt u een avond aan waarin de film “Dukot” ver­toond wordt. In deze film wor­den de desastreuze gevolgen zicht­baar van de schen­ding van mensen­rechten in de Filippijnen voor gewone mensen. “Het is de eerste film waarin mensen het lef hebben om ont­voe­ringen en folte­ringen aan de kaak te stellen.” Aan­slui­tend vindt een gesprek plaats met twee mensen uit de Filippijnen: een moe­der spreekt over de ont­voe­ring van haar dochter en de zoek­tocht bij de autori­teiten die ontkennen dat haar dochter gevangen wordt gehou­den. De waar­heid blijkt anders.

Waar: Pa­ro­chie­cen­trum Joseph­kerk, Nassaulaan 2 in Alkmaar. Aanvang 18.30 uur. Meer in­for­ma­tie: Jeroen vd Loo. 072 5119921.

Onder­steu­ning MOV groepen

Guus PrevooDe heer Guus Prevoo, veld­wer­ker Vas­ten­ac­tie is be­schik­baar voor onder­steu­ning van MOV groepen

Guus Prevoo is werk­zaam voor Vas­ten­ac­tie sinds 1983 en geen onbekende voor de leden van MOV groepen in ons bisdom. Hij is gevraagd om voor de MOV groepen in ons bisdom be­schik­baar te zijn voor directe onder­steu­ning of in­for­ma­tie­avon­den.

“In het bisdom Haar­lem-Am­ster­dam heb ik al een aantal jaren op een heel plezierige manier samen­ge­werkt met Raphaël Soffner. Samen met Raphaël heb ik op diverse plaatsen cursussen over het MOV-werk gegeven. Ik ben ook bij veel samen­wer­kings­ver­ban­den in het bisdom een of meer­dere keren op bezoek geweest. Graag ben ik bereid om in de aanloop naar de Vastenaktie van 2011, die in het teken staat van duur­zaam­heid en de Filippijnen, pa­ro­chies en MOV-groepen te bezoeken om te praten over hoe ook in 2011 de Vastenaktie weer een geslaagde actie kan wor­den, zowel in fondswervende zin, maar ook als een geloofsver­die­pende ac­ti­vi­teit van de RK Kerk.

U kunt mij bereiken via het email­a­dres guus.prevoo@vastenaktie.nl of tele­fo­nisch op 045-5444167 of 06-27553005. En mocht u een keer in de buurt zijn van Simpel­veld, u bent welkom op mijn adres Schiffel­der­straat 6a te 6369 TK Simpel­veld.