PKN trekt mee in Larense processie

gepubliceerd: dinsdag, 29 juni 2010

Onder grote belang­stel­ling heeft afgelopen zon­dag de jaar­lijkse St.- Jans­pro­ces­sie in Laren plaats­ge­von­den. In het zonovergoten dorp trok Mgr. Punt, samen met ruim 1100 pelgrims naar het Sint jans­kerkhof voor de eucha­ris­tie­vie­ring. Eerder die ochtend ging Mgr. Van Burg­ste­den voor in een plech­tige hoog­mis in de Basiliek.

Uniek dit jaar was dat op de heenweg van de pro­ces­sie ook een groep Larense PKN-leden mee­trok in de bid­tocht. In zijn homilie op het kerkhof stelde de bis­schop vast dat ondanks alle crisis in de kerk het nog steeds 'in' is om voor je geloof uit te komen en er van te getuigen. Als voor­beeld noemde de Bis­schop daarbij de voetballer Wesley Sneij­der die enkele weken gele­den katho­liek gewor­den is.

Als sacra­menst­pro­ces­sie trok de stoet naar de Basiliek terug, dit jaar met een record aantal van bijna 70 bruidjes. Het bekende Sint Jans­lied met haar 11 coupletten sloot de pro­ces­sie in de Basiliek af, waarna de terrassen van Laren vol­stroom­den met dank­ba­re pelgrims en hon­der­den belang­stel­len­den.