Gewelventochten in de St. Bavo Kathedraal

gepubliceerd: zaterdag, 10 april 2010

Op de zon­dag van 9 mei 2010 wor­den de gewelven, de koepel en de torens van de St. Bavo Ka­the­draal aan de Leidse­vaart voor publiek geopend. Een spannende tocht over krakende plankieren, door donkere spelonken en langs voch­tige wen­tel­trappen, brengt de bezoeker op verborgen plekken in deze prach­tige ka­the­drale basiliek. De overgangen van kleine gangen naar verbluffende uit­zichten (zowel binnen als buiten de kerk) zijn uitermate spectaculair. Als de bezoeker uit­ein­delijk bij de klokken in de torens is aange­ko­men, kan er genoten wor­den van een fan­tas­tisch uit­zicht over Haar­lem en verre omstreken. Tijdens de gewelven­tocht zullen ervaren en en­thou­siaste gidsen U ver­ge­zel­len op een ontdek­kings­reis langs 110 jaar Haar­lemse historie, ker­ke­lijke bouw­kunst en reli­gi­euze symboliek.

Be­lang­rijke gegevens

• Het adres is Leidse­vaart 146, Haar­lem, ingang Bottemanne­plein.
  • De kaartverkoop in de kerk begint om 13.00 uur.
  • De gewelven­tochten beginnen om 13:30 uur.
  • De laatste beklim­ming start om 15:00 uur.
  • De tijdsduur van de tocht is ongeveer an­der­half uur.
  • De entree­prijs bedraagt EUR 3,50 per persoon.
  • Toegang alleen vanaf 12 jaar, kin­de­ren onder be­ge­lei­ding.

NB: Kaartverkoop alleen in de kerk vanaf 13.00 uur en zolang er nog voldoende plaatsen zijn die dag. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.