OLV kerk in Amsterdam biedt Geloofscursus CaFE

gepubliceerd: woensdag, 25 maart 2009
In de Onze Lieve Vrouwe­kerk in Am­ster­dam begint in april een nieuwe cursus onder de naam CaFE . CaFÉ staat voor Catholic Faith Exploration (Het Katho­lie­ke Geloof verkennen) en voor de gezellig­heid van een Café.

CaFÉ bestaat uit een dvd-serie met inlei­dingen om God beter te leren kennen. De zeven bij­een­komsten zijn in­for­ma­tief, gezellig en leuk. Hoewel het een cyclus is, staat elke avond op zich­zelf en hoeft men niet aan het geheel deel te nemen.

De avon­den zien er als volgt uit:
  • 20.00 - 20.15 Inloop
  • 20.15 - 20.50 Inlei­ding DVD bekijken (ong. 35 minuten)
  • 20.50 - 21.00 Een drankje of een glaasje wijn halen (Café!)
  • 21.00 - 21.50 Gespreks­groepen rond een café tafel
  • 21.55 - 22.00 Plenair samen­vat­ten van de gespreks­groepen en tekst­blad mee­ne­men om thuis te lezen
CaFE is een heel ontspannen manier om met het Katho­lie­ke geloof bezig te zijn.

Voor wie?

• voor mensen die kennis willen maken met het katho­lie­ke geloof
  • voor mensen die hun ge­loofs­le­ven een nieuwe impuls willen geven
  • Mensen die hun kind in het geloof zou­den willen opvoe­den maar niet weten hoe
De avon­den zijn geschikt voor ie­der­een die jong van geest is en God graag beter wil leren kennen. Het wordt ge­waar­deerd als je vrien­den en kennissen weet uit te nodigen voor elke bij­een­komst.

Wat kost het?

Niets, maar je kunt een vrij­wil­lige bijdrage geven voor de zaal, het drankje en de hapjes.

Wanneer en waar?

De bij­een­komsten zijn weke­lijks op de maan­dag­avon­den, beginnende op 20 april.

Ze beginnen om 20.00 uur in het Ont­moe­tings­cen­trum naast de Onze Lieve Vrouwe­kerk aan de Keizers­gracht 218 b, te Am­ster­dam.

datumthema
27 aprilGod beter leren kennen
4 meiGods liefde leren kennen
11 meiLezing over schep­ping en/of evolutie
18 meiGods ver­ge­ving leren kennen
25 meiGods hulp leren kennen
1 juniGeen CaFE. Hoog­mis in de kerk om 11.15 uur
8 juniGods Woord leren kennen
15 juniGods Geest leren kennen
22 juniGods hoop leren kennen

In­for­ma­tie

Er is een team van vrij­wil­li­gers dat de avon­den or­ga­ni­seert en leidt samen met de pries­ters van de kerk. Het is niet nodig je aan te mel­den, maar het is wel han­dig om te weten met hoeveel mensen we reke­ning moeten hou­den voor de koffie, knabbeltjes en drankjes.

Als je meer wil weten kun je bellen of mailen.

Greet Witteman: Tel. 020- 497 50 97 of E-mail: greet.witteman@hotmail.com
Dick Hogenhout: Tel. 020- 696 86 80 of E-mail: dick.hogenhout@inholland.nl