Zeven werken van barmhartigheid

gepubliceerd: dinsdag, 20 december 2016
Zeven werken van barmhartigheid

In alle edities van 2016 van SamenKerk hebben we gedurende het Heilig Jaar van barm­har­tig­heid een van de Werken van barm­har­tig­heid belicht van pa­ro­chies, vrij­wil­li­gers en/of gelo­vi­ge mensen in deze tijd.

In het Dossier Jaar van barm­har­tig­heid kunt u ze teruglezen, of via on­der­staan­de links:

1. De hon­gerigen spijzen

“Iedere keer weer lekker…”

In de pa­ro­chie van Wormerveer wordt er iedere woens­dag door vrij­wil­li­gers voor zo’n 30 personen gekookt. Door samen te eten wordt de een­zaam­heid wat doorbroken. (SamenKerk 2016-1)

2. De dors­tigen laven

“De dors­tige laven in de Efteling”

In ons waterrijke landje zal weinig dorst wor­den gele­den, maar is er ook het besef dat mensen, vooral jon­ge­ren, een spi­ri­tu­ele dorst hebben. Jon­ge­ren zijn welis­waar niet in de kerk te vin­den, maar vin­den wij hen…? (SamenKerk 2016-2)

3. De naakten kle­den

“Geen € 50 in broek­zakken”

Vroe­ger ging kle­ding in een gezin van kind naar kind. In de kerk in Velser­broek is iedere dins­dag­mor­gen een kle­dingbeurs, waar ie­der­een goedkoop tweede­handskle­ding kan krijgen. De jaar­lijkse opbrengst gaat naar lokale goede doelen. (SamenKerk 2016-3)

4. De vreem­de­ling her­bergen

“Nu voel ik mij veilig”