Romebedevaart update

Met Bisdom Haarlem-Amsterdam naar de Eeuwige Stad in november

gepubliceerd: woensdag, 24 augustus 2016
Romebedevaart update

Ruim 60 pelgrims hebben zich al inge­schre­ven voor de Romereis van het bisdom van Haar­lem-Am­ster­dam van 14 t/m 19 no­vem­ber 2016. Daar sluiten we ons aan bij de Neder­landse bede­vaart naar Rome van­wege het Heilig Jaar van de Barm­har­tig­heid! Hier­on­der het meer uit­ge­werkte pro­gram­ma spe­ci­fiek voor deel­ne­mers vanuit ons bisdom, in ver­volg op eer­dere bericht­ge­ving.

Er is nog plek als u ook mee wilt! Meldt u zich vóór 20 ok­to­ber aan!

Tijdens deze bede­vaart vindt op dins­dag 15 no­vem­ber de Neder­landse Dag plaats. Vele katho­lie­ke organi­sa­ties en alle bis­dom­men zullen samen de eucha­ris­tie vieren in de Sint Pieters­kerk. Na de vie­ring zal Paus Fran­cis­cus per­soon­lijk alle Neder­lan­ders begroeten en toespreken. De dag zal vooral in het teken staan van vreugde en ver­bon­den­heid.

Ook bezoekt u de andere grote basilieken, de S. Maria Maggiore, de St. Jan van Lateranen en de St. Paulus-buiten-de-Muren, en andere bekende highlights van Rome als het Pantheon, Collosseum, Piazza Navona enz. Uiter­aard is er genoeg vrije tijd om zelf de stad te verkennen en te genieten van deze bruisende Ita­li­aanse hoofd­stad. De pelgrims­groep van het bisdom Haar­lem-Am­ster­dam zal ook de ‘Scavi’ bezoeken onder de St. Pieters­kerk, bij­zon­dere archeo­lo­gische op­gra­vingen waar zich het graf van de apostel Petrus bevindt.

Meer in­for­ma­tie en aanmel­den

Deze Romereis betreft een vliegreis (vanaf Schiphol). U kunt zich tot 20 ok­to­ber a.s. aanmel­den (daarna is deelname af­han­ke­lijk van beschik­ba­re vliegtuig­stoelen en hotel­ka­mers). Deelname aan de reis bedraagt € 839,00 (toe­slag een­persoons­ka­mer: € 150,00).

Voor meer in­for­ma­tie kunt u bellen met mevrouw Dea Broersen (06-25021417) of pastoor Eric van Teijlingen (06-13716464), dan wel per e-mail:

Wilt u zich de­fi­ni­tief aanmel­den of heeft u behoefte aan spe­ci­fie­ke reisdetails, neem dan contact op met de reis­orga­ni­sa­tie, VNB, tele­foon 073-6818111. U kunt zich ook aanmel­den via hun web­si­te:

Het ligt in de bedoeling om in ok­to­ber een ont­moe­ting te or­ga­ni­se­ren om kennis te maken met elkaar en met de organi­sa­tie, waarbij ook de laatste prak­tische vragen aan de orde kunnen komen.

Gaat u mee? U bent meer dan welkom op deze bij­zon­dere reis, in dit bij­zon­dere Heilig Jaar van Barm­har­tig­heid!