Website Katholiekleven.nl online

gepubliceerd: maandag, 30 mei 2016

Katholiek LevenNadat in januari al de eerste video’s op YouTube wer­den ge­pu­bli­ceerd en een Facebook­pa­gina werd ingericht, is op vrij­dag 27 mei ook de web­si­te Katho­liek­le­ven.nl online gegaan. Katho­liek­le­ven.nl is het video­ka­naal van de Neder­landse bis­schop­pen. Katho­liek­le­ven.nl heeft nu ruim 450 vol­gers op YouTube en iets meer dan 700 vol­gers op Facebook. Er zijn inmiddels 40 filmpjes geplaatst.

De filmpjes wor­den gemaakt in diverse rubrieken. Katho­liek­le­ven.nl is multimediaal. De web­si­te plaatst ook foto’s in een sli­der met citaten van paus Fran­cis­cus over het heilig jaar van de barm­har­tig­heid. Daar­naast is er een fotorubriek ‘De Werken Van’. Een foto­graaf maakt daarin reportages over mensen uit de ver­schil­lende bis­dom­men die hun geloof actief vorm­ge­ven door naasten­liefde en werken van barm­har­tig­heid. Katho­liek­le­ven.nl start in het Heilig Jaar van de Barm­har­tig­heid. In dit eerste jaar is het thema barm­har­tig­heid be­lang­rijk in de programme­ring.

De redactie hoopt dat veel mensen willen mee­werken aan katho­liek­le­ven.nl. Dat kan al door een bericht te liken en te delen op Facebook. Het kan ook door een gift. De redactie wil ruimte geven voor be­trok­ken­heid. Daarom was er op 7 mei een ‘meet & greet’ met Facebook­vol­gers van katho­liek­le­ven.nl en kon­den, voor­af­gaand aan de opnames voor de do­cu­mentaire over barm­har­tig­heid, vol­gers via Facebook vragen door­ge­ven voor de experts die wer­den geïnter­viewd.