Indrukwekkende Stille Omgang-viering bij Sant’Egidio

gepubliceerd: donderdag, 17 maart 2016

Het jon­ge­ren­pro­gram­ma van de Stille Omgang vond dit jaar weer in de Mozes en Aäron plaats, en dat bleek een goede greep. Mgr. Punt was hoofd­cele­brant tij­dens de Eucha­ris­tie­vie­ring en ook Mgr. Hendriks maakte een deel van het pro­gram­ma mee.

Sant’ Egidio

De Mozes en Aäron­kerk is sinds an­der­half jar weer als kerk in gebruik en toe­ver­trouwd aan de gemeen­schap van Sant’ Egidio. Naast de kerk is het voor­ma­lige Mozeshuis dat nu met de kerk verbon­den is en mooie lokaties biedt voor een gevarieerd jon­ge­ren­pro­gram­ma. Niet alleen was deze lokatie qua ruimtes erg geschikt, ook is die blijk­baar aan­trek­ke­lijk voor de jon­ge­ren.

Gevariëerd pro­gram­ma

Een gesprek met een drietal jonge vluch­te­lingen, som­mi­gen korter, anderen lan­ger in Neder­land, één intussen diaken gewijd en in voor­berei­ding op zijn pries­ter­wij­ding, was indruk­wekkend en een uito­diging tot begrip en het leren kennen van elkaar. Onder de keuze­moge­lijk­heden voor de work­shops was ook een avond van barm­har­tig­heid met biecht­gelegen­heid, stil gebed en muziek voor het uit­ge­stelde Sacra­ment, heel passend zowel bij het heilig jaar dat we vieren als bij de bete­ke­nis van de avond van de Stille Omgang die over de Eucha­ris­tie gaat.

De prach­tige foto­se­rie is gemaakt door Ramon Mangold.

Volgend jaar

In 2017 zal de Stille Omgang plaats­vin­den in het weekend van 18 en 19 maart.