Kerkelijke onderscheiding voor zuster André Lemmers

gepubliceerd: zondag, 4 mei 2014
In het midden Zuster André met onderscheiding en Mgr. Hendriks; daarnaast twee medezusters
In het mid­den Zuster André met onder­schei­ding en Mgr. Hendriks;
links en rechts twee medezusters

Zuster André Lemmers van de Francis­canessen van Aer­den­hout vierde op zon­dag 4 mei 2014 in Haar­lemmer­liede haar gou­den klooster­feest. Ook is zij veer­tig jaar missio­naris en bestaat “Sinar Pelangi” vijfen­­twin­tig jaar. Bij gelegen­heid van haar feest heeft paus Fran­cis­cus haar de ker­ke­lijke onder­schei­ding “Pro Ecclesia et Pontifice” verleend, die Mgr. Hendriks haar aan het einde van de feeste­lijke Mis heeft uit­gereikt.

Sinar Pelangi is een project dat zuster André in Jakarta heeft opgezet om gehan­dicapte kin­de­ren op te vangen en aan hen een toe­komst te geven. Samen met haar medezusters in Indonesië zet zuster André zich voor deze kin­de­ren in: ver­zor­ging, scholing, be­ge­lei­ding bij operaties, werk en huis­ves­ting, dit alles behoort tot de taken die vanuit Sinar Pelangi wor­den gedaan.

Veel wel­doe­ners, fami­lie­le­den, kennissen en pa­ro­chi­anen waren naar de Sint Jacobus­kerk in Haar­lem­mer­liede geko­men voor de heilige Mis die fees­te­lijk werd opge­luis­terd door het gemengde koor van de pa­ro­chie. Tijdens de heilige Mis vernieuwde zuster André haar geloften, terzijde gestaan door zuster Athanasia uit Indonesië en zuster Simone uit Aer­den­hout.

De homilie door Mgr. Hendriks kan wor­den nagelezen op zijn web­si­te: