Jaarlijkse Jongerencollecte op 21 en 22 november

gepubliceerd: donderdag, 15 oktober 2009
Dit jaar staat voor de vierde keer op rij de Jon­ge­ren­col­lec­te op het collecteschema van de katho­lie­ke pa­ro­chies. In het weekend van 21 en 22 no­vem­ber a.s. wordt in het gehele land ge­col­lec­teerd voor de jon­ge­ren. De opbrengsten wor­den gebruikt om ac­ti­vi­teiten voor jon­ge­ren in ons bisdom en om lan­de­lijke ac­ti­vi­teiten voor jon­ge­ren, als DiaconAction, de Katho­lie­ke Jon­ge­ren­dag en de Wereld­jon­ge­ren­da­gen, moge­lijk te maken.

Waarom de Jon­ge­ren­col­lec­te?

De Jon­ge­ren­col­lec­te is een in­ves­te­ring: in de jon­ge­ren, in de Kerk én in de samen­le­ving en deze is daarom van groot belang. Uit erva­ringen in de afgelopen jaren is gebleken dat jon­ge­ren hun en­thou­sias­me niet voor zich­zelf willen hou­den. Ze zoeken naar wegen om ermee aan de slag te gaan binnen hun eigen leef­we­reld en/ of pa­ro­chie en in de maat­schap­pij.

Met de opbrengsten van de Jon­ge­ren­col­lec­te zullen ac­ti­vi­teiten voor jon­ge­ren in het bisdom onder­steund wor­den (onder andere het tiener­kamp, het ver­der ont­wik­ke­len van de web­si­te www.jong­bis­domhaarlem.nl en betaal­baar busver­voer naar de jaar­lijkse katho­lie­ke Jon­ge­ren­dag) en lan­de­lijke ac­ti­vi­teiten zoals DiaconAction (even­eens 21 en 22 no­vem­ber a.s) de Katho­lie­ke Jon­ge­ren­dag (8 no­vem­ber a.s. in Den Bosch), de Wereld­jon­ge­ren­da­gen (in 2011 in Madrid) en ont­wik­ke­ling van ma­te­ri­aal voor tiener/jon­ge­ren­groepen, zoals bij­voor­beeld Rock Solid. Op www.jong­bis­domhaarlem.nl kunt u meer lezen over de ver­schil­lende jon­ge­ren­acti­vi­teiten in het land en in ons bisdom.

Pa­ro­chie­besturen

Alle pa­ro­chie­besturen van het bisdom Haar­lem hebben inmiddels een brief over en poster van de Jon­ge­ren­col­lec­te ont­van­gen met de vraag om deze collecte zo goed moge­lijk onder de aan­dacht te brengen van hun pa­ro­chi­anen. Mocht u deze in­for­ma­tie gemist hebben, dan kunt u hier­on­der gegevens vin­den waar u als nog in­for­ma­tie over deze collecte kunt aan­vra­gen.

Overige in­for­ma­tie

De opbrengst van de ‘Jon­ge­ren­col­lec­te’ kan overgemaakt wor­den naar reke­ning­num­mer: 2784498, t.n.v. Se­cre­ta­riaat RK Kerk­ge­noot­schap te Utrecht, o.v.v. ‘Jon­ge­ren­col­lec­te’. Het SRKK zorgt ervoor dat een deel van de opbrengst bij het bisdom terecht komt.

Voor vragen over de Jon­ge­ren­col­lec­te kunt u met de dienst Jon­ge­ren­pas­to­raat contact opnemen, tel: 023-511 26 35 of info@jong­bis­domhaarlem.nl