Koepelconcert ter ere van Maria van Hoorn

Zaterdagavond 5 oktober

gepubliceerd: woensdag, 2 oktober 2013

Op zater­dag­avond 5 ok­to­ber is er in de Koepel­kerk aan het Grote Noord 15 te Hoorn een concert ter gelegen­heid van de jaar­lijkse her­den­king van Maria van Hoorn.

Zaterdag 5 oktober 2013 - Koepelconcert HoornHet koor Voces Cyriaci o.l.v. Mark Heerink zal tij­dens dit concert optre­den en onder andere de Mag­ni­fi­cats van Hendrik Andriessen en Thomas Moore uit­voeren. Daar­naast zullen er diverse Ave Maria’s ten gehore wor­den gebracht.

Organist tij­dens dit concert is de bekende Haar­lemse organiste Gemma Coebergh. Zij zal tij­dens dit concert het koor be­ge­lei­den en daar­naast enkele orgelsoli ten gehore brengen. Ook zal zij improviseren op een gre­go­ri­aans gezang dat voor­af­gaand aan de improvi­sa­tie door de mannen van Voces Cyriaci gezongen zal wor­den.

Gemma Coebergh is organiste van de Sint Joseph­kerk in Haar­lem waar zij haar leraar Albert de Klerk opvolgde die op zijn beurt weer de op­vol­ger was van de beroemde organist/com­po­nist Hendrik Andriessen.

Kortom, een rijke traditie komt tot leven op zater­dag 5 ok­to­ber. Het concert begint om 20.00 uur en duurt ongeveer een uur. De toegang is gratis.